دانستنی های لیزر

اطلاعات بیشتر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

اطلاعات-بیشتر-لیزر-موهای-زائد-ناحیه-تناسلی

اطلاعات بیشتر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی

لیزر موهای زائد روشی برای از بین بردن موهای زائد بدن شما است و یک عملیات غیر تهاجمی و ایمن می باشد. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی شامل حذف موهای زائد ناحیه‌ی تناسلی بر روی بدن می باشد. این فرآیند شامل موهای روی لابیای ناحیه‌ی تناسلی (لبهای واژن) و ناحیه‌ی اطراف مقعد (داخل و اطراف باسن) است.
بعضی افراد تمایل ندارند کاملا برهنه شوند برای همین لیزرر بیکینی را انتحاب می کنند،که شامل لیزر ناحیه تناسلی نمی شود. احتمالا به این دلیل است که می‌خواهند پوست اطراف ناحیه‌ی خصوصیشان در اغلب نقاط نرم باشد، و در عین حال، مقداری ازموها باقی بمانند.
مردان و زنان، دیگر از صرف زمان زیاد برای تمیز و آراسته کردن خود خسته شده‌اند.

امروزه بسیاری از افراد موی ناحیه‌ی تناسلی خود را بیش از هفته‌ای یک بار می‌تراشند. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی یک روش جایگزین مقرون به صرفه که درزمان هم صرفه‌جویی می‌کند، ارائه می‌کند که به افراد امکان زندگی با پوستی درخشان در نواحی خصوصی بدن را می‌دهد.

 

نحوه کارکرد لیزر مو زائد

لیزر موهای زائد از فرآیندی به نام فتوترمولیز انتخابی استفاده می کند. گرمای لیزر سلول هایی را که رنگدانه (رنگ) زیادی دارند از بین می برد. از آنجایی که موهای تیره رنگدانه زیادی دارند، بیشترین گرما را جذب می کنند. مو گرما را به فولیکول های مو منتقل می کند و آنها را از بین می برد، بنابراین مو نمی تواند رشد کند.

از این پس موهای زائد و معذب کننده‌ی خود را فراموش کنید، با لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی می‌توانید همیشه برای پوشیدن لباس شنا آماده باشید. اگر تصمیم به برداشت مو با لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی گرفته‌اید، اولویت اول مشاوره و انجام تست حساسیتی است. این کار فرصتی برای پرسیدن هر سوالی که دارید و امتحان لیزر بر پوست شماست، و به ما این امکان را می‌دهد که برای نیازهای منحصر به فرد شما آماده شویم.
اگر حساسیتی وجود نداشت متخصص لیزر موهای زائد جزئیات لازم بعدی درباره‌ی طریقه ی لیزر را به شما توضیح می‌دهد و یک تاریخ برای درمان، معین می‌شود.

افراد باید موی ناحیه‌ی تناسلی خود را تا یک روز پیش از درمان را با تیغ بتراشند. همچنین توصیه می‌شود از 6 هفته پیش از درمان، از کندن مو یا استفاده از موم در ناحیه خودداری کنند، استفاده از موم سبب برداشن کامل مو از ریشه و از بین رفتن فولیکول مو می شود و در این زمان لیزر دیگر تاثیری برای شما نخواهد داشت اما تراشیدن با تیغ فولیکول مو را بدون آسیب نگه می دارد، طوری که لیزر بتواند فولیکول را از بین ببرد و بهترین نتیجه برای شما داشته باشد.

همین طور از 2 هفته پیش از درمان، ناحیه‌ی کشاله‌ی ران با آفتاب تماس پیدا نکند یا با دستگاهی برنزه نشود.
دستگاه لیزر متناسب با رنگ پوست، رنگ و ضخامت موی شما تنظیم می‌شود. پیش از شروع، لایه‌های خارجی پوست شما را با دستگاه خنک‌کننده محافظت می‌کنیم. این کار به نور لیزر کمک می‌کند تا به پوست نفوذ کند و به طور ایمن موهای اطراف ناحیه‌ی تناسلی را هدف‌گیری کند.

براشت مو با لیزر، بدون توجه به اینکه کجا را هدف می‌گیرد، ایمن است چرا که لیزر فراتر از لایه‌ی دوم پوست (درم) که فولیکولهای مو در آنجا هستند، نفوذ نمی‌کند.

 

بعد از عملیات لیزر بیکینی

برخی افراد ممکن است پس از لیزر موهای زائد بیکینی، متوجه قرمزی و تورم اندکی در سطح پوست شوند. با این حال، این تورم به زودی از بین خواهد رفت. مانند تمام درمانهای شامل لیزر، محافظت از پوست درمان شده، با ضد آفتاب یا پوشاندن آن تا چند روز پس از درمان، ضروری است.

 

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی درد دارد؟

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی احساس درد بیشتری از نقاط دیگر بدن می باشد و اما درد آن غیر قابل تحمل نخواهد بود، دلیل درد بیشتر در این ناحیه وجود عصب های بیشتر در این نقطه از بدن قرار دارند. درواقع استفاده از کرم بی‌حسی موضعی، دستگاه‌های خنک‌کننده‌ی هوا، گاز خنده (نیتروس اکسید) و اسپری‌های کرایوژن، احساس درد را به حداقل می‌رسانند. گرچه احساس درد خفیف به دنبال درمان، طبیعی است.

 

آیا لیزر باسن شامل لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی می شود؟

خیر، لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی ، تمام ناحیه‌ی لگن را از جلو تا عقب، پوشش می‌دهد. گرچه، لطفا توجه داشته‌ باشید که باسن درحقیقت مشمول درمان نمی‌شود. با این حال، گزینه‌ی جداگانه‌ای به افرادی که می‌خواهند موهای ناخواسته‌ی باسن را بردارند، داده می‌شود.

 

چند جلسه نیاز به از بین بردن موهای زائد در ناحیه تناسلی می باشد؟

معمولا شش الی هشت جلسه درمان در ناحیه‌ی تناسلی نیاز است تا مطمئن شویم تمام فولیکولهای مو، هم در فاز فعال هم غیرفعال، از بین رفته‌اند.

 

چه لباسی در زمان درمان لیزر مو در ناحیه تناسلی بپوشیم

بهتر است، لباسهای آزاد بپوشید تا پس از اتمام جلسه‌ی لیزر راحت باشید.

 

چه کسانی نباید لیزر موهای زائد را انجام دهند؟

قبل از انجام لیزر موهای زائد با پزشک خود صحبت کنید. ممکن است لازم باشد از این روش اجتناب کنید اگر:

خانم های باردار

افرادی که داروهای خاصی مصرف میکنند: مانند داروهایی جهت درمان آکنه مانند راکوتان ….

تبخال تناسلی (HSV-2) دارید یا مستعد ابتلا به تبخال هستید.

اسکارهای کلوئیدی (اسکار برجسته) داشته باشید.

سرطان پوست داشته یا داشته اید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *