دانستنی های لیزر

شیو کردن در بین جلسات لیزر موهای زائد

شیو-کردن-در-بین-جلسات-لیزر-موهای-زائد

در بین جلسات لیزر موهای زائد می توانید عملیات شیو را انجام دهید. قابل توجه کاربران، بعد از هر جلسه لیزر امکان رشد برخی موها وجود دارد زیرا هر مو در مرحله دیگری از چرخه رشد است. به همین دلیل چندین مرحله لیزر با فاصله زمانی 10 هفته برای دستیابی به از بین رفتن کامل موها لازم است.لازم است قبل از هر قرار ملاقات برای لیزر موهای ناحیه مورد نظر به درستی تراشیده شود تا لیزر شلیک مشخصی در هدف قرار دادن فولیکول مو داشته باشد.

 

درمان مو زیر پوستی با لیزر موهای زائد

موهای زیرپوستی زمانی که موها بجای رشد مستقیم از فولیکول، پیچ بخورند و زیر پوست رشد کنند بدترین حالت را ایجاد کرده .آنها باعث ایجاد برآمدگی های دردناک و تحریک کننده می شوند که باعث می شود پوشیدن بیکینی از آنچه باید ناامید کننده تر باشد ، که اغلب باعث می شود ما دراز کشیدن در کنار استخر یا ساحل را با پوشیدن شورت به پایان برسانیم. اگر از لکه های ناخوشایند در اطراف خط بیکینی خود رنج می برید ، احتمالاً موهای زیرپوستی مقصر هستند. دیگر لازم نیست با آن ها دست و پنجه نرم کنید شما می توانید با لیزر موهای زائد ، پوستی صاف و بدون نقص داشته باشید.

 

عوامل ایجاد موهای زیر پوستی

موهای زیرپوستی می توانند بصورت جوش های قرمز رنگ باشند و در برخی موارد چرک نیز درون این برجستگی جوش ها بوجود می آید که عوامل این موهای زیرپوستی بیشتر بدلیل از بین بردن موهای زائد از روش تراشیدن یا اپیلاسیون کردن موهای اطراف خط بیکینی شما ایجاد می شود. این روش های از بین بردن موهای زائد باعث آسیب و شکستن موها و همچنین باعث کج روییدن یا به عبارتی شکستن موهای این ناحیه می شود. حتی اپیلاسیون همه رشته های مو را از ریشه در نمی آورد، و هنگامی که موها به صورت جانبی شروع به رشد می کنند ، می توانند بسیار دردناک باشند.پوست به تلاش برای بیرون کشیدن موها واکنش نشان می دهد ، که منجر به برآمدگی مایل به قرمز شبیه به یک جوش می شود.در حالی که موهای زیرپوستی بیشتر در افرادی که موهای ضخیم و مجعد دارند رخ می دهد ، ممکن است برای هر فرد دیگری نیز اتفاق بیفتد. آنها اغلب در صورت مردان ، زیر بازوها و اطراف خط بیکینی اتفاق می افتد.

 

چرخه رشد

قبل از شروع شیو مو های زائد بین قرارهای جلسات لیزر ، شناخت چرخه رشد مو و تأثیر آن در برداشتن موهای زائد اهمیت دارد .
بر خلاف سایر پستانداران ، انسان موهای خود را از دست نمی دهد .
درعوض ، مو‌های هر فرد بسته به اینکه در چه مرحله ای از چرخه رشد قرار دارد ، به طور تصادفی میریزد
هر مو در مراحل و سیکل متفاوتی از چرخه مانند مرحله آناژن ، کاتاژن یا تلوژن ممکن است قرار داشته باشد .

مرحله آناژن

مرحله آناژن مرحله فعال در نظر گرفته می شود و زمانی را نشان می دهد که مو های جدید شروع به رشد کردن میکند .
در این مرحله مو های جدید موهایی را که از مرحله آناژن خارج شده اند بیرون می آورد و جایگزین آن ها می شود.
در واقع زمانی که مو ها از سطح پوست میگذرند و قابل مشاهده هستند میتوانیم بفهمیم که در این مرحله از چرخه رشد قرار دارند .
موهای بدن از ۳۰ تا ۴۵ روز در این مرحله فعال باقی خواهند ماند ، به همین دلیل جلسات لیزر این مو ها با حداقل ۱۰هفته فاصله انجام می شوند
در این مرحله مو هنوز به فولیکول چسبیده است و آن را به عنوان مرحله ایده آل برای هدف قرار دادن و از بین بردن موها به لیزر تبدیل می کند.

مرحله کاتاژن

مرحله بعدی چرخه رشد مو مرحله کاتاژن است که با متوقف شدن رشد مو صورت می گیرد.
در این مرحله موها از فولیکول خارج شده و از بدن جدا میشوند .زمانی که مو در این مرحله قرار دارد، لیزر نمیتواند وارد فولیکول مو شود و روی آن تأثیر بگذارد ، در نتیجه این مرحله از چرخه رشد اصلا زمان مناسبی برای هدف قرار دادن مو نمیباشد.
از آنجا که مرحله کاتاژن تنها دو روز به طول می انجامد ، بعید نیست که جلسات لیزر شما در روزی قرار بگیرد که موها در این مرحله قرار دارند .

مرحله تلوژن

مرحله آخر چرخه رشد مو مرحله تلوژن است ، هنگامی که فولیکول مو خفته در نظر گرفته شود. بعد از ریزش مو ، ممکن است برای روزها یا سالها رشد مجدد نداشته باشد. این امر بسیار غیرقابل پیش بینی است و متأسفانه ، لیزر موهای زائد در این مرحله امکان‌پذیر نیست. به همین دلیل ، افراد گاهی اوقات سالها بعد در قسمت هایی که لیزر انجام داده بودند ، رشد مو را مجدداً تجربه می کنند.

قبل-از-عملیات-لیزر-شیو-کنیم؟

قبل از عملیات لیزر شیو کنیم؟

قبل از لیزر موهای زائد شیو کردن موهای زائد بسیار اهمیت دارد. با شیو کردن موها ی زائد قبل از انجام لیزر، مقداری از مو (و ملانین آن) باقی می‌ماند که زیر سطح پوست و نزدیک فولیکول مو قرار دارد و به این شکل فولیکول موها سهم بیشتری از انرژی لیزر را دریافت می کند و درمان هدفمندتر و موثرتر می شود، اما زمانی که فرد شیو نکند، اشعه با قسمت بیرونی مو برخورد می کند و پوست را می‌سوزاند و فرد در معرض سوختگی یا زخم قرار می گیرد. همچنین ممکن است احساس درد ایجاد کند و علاوه بر آن موی بلند، بیشتر گرمای اشعه تابیده شده را می‌گیرد و اینگونه فولیکول نمی سوزد و از بین نمی رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *